НУДИСТКИЊА

hvar-beautiful-landscape
Хвар – Паклени отоци

Беше то време када смо новине читали од задње стране, а студентска стипендија је била као средњошколска плата. Гардероба се више није куповала у Трсту, него у Риму. Иако смо скраћеницу ЈАТ читали као у француском језику „Никад На Време“, због великог студентског попуста, летели смо авионима на море, уместо да се клацкамо у возовима. И сви студенти су били на буџету.

JAT
ЈАТ

У септембарском року сам рашчистио испите и чекајући почетак предавања која су почињала крајем октобра, отишао сам на Хвар, најсунчанији тада наш град. Сместио сам се у близини гимназијске зграде у једној кући која је била скоро до самог мора. Одатле су полазили чамци који су пловили до Јеролима, једног од многобројних острвцета која су припадала Пакленим отоцима.

Jerolim
Хвар – Паклени отоци

Ујутру бих прошетао преко трга поред катедрале до пијаце да бих купио грожђе, у пекари сам пазарио највећи сендвич за ручак на плажи, у посластичарници предивну питу са јабукама (моја мајка је то звала лења пита), и наравно и свакојаке новине са укрштеницама. Онда бих великим чамцем отишао на мало острво са увалама окренутим ка суседном острвцету, где је море било мирно и беспрекорно чисто.

Уместо уређене плаже користио сам стене са којих сам пажљиво силазио у прозирно море. А вода је била топла, па сам бескрајно дуго затворених очију уживао плутајући на леђима. Замишљао сам како су овде упловљавали гусари који су пљачкали млетачке бродове. Можда се између стена још увек налази скривено благо?

Док сам се излежавао на каменој плочи није ми сметао прегласан разговор две Италијанке средњих година. Непрекидно су галамиле, за разлику од две младе Немице које су биле скоро нечујне. Повремено би између стена пролазили купачи који су обилазили острво тражећи поглед ка пучини.

Мало даље од места где сам уживао била је зараван на којој су момци и девојке играли одбојку. Док су поскакивали ударајући лопту, на њима се све тресло и дрмало горе-доле. Једва сам се уздржавао да се гласно не насмејем призору. Пошто су на острву били само нудисти, онда су и одбојкаши били без ичега на себи.

hvar-pakleni-amusement-detente-stipanska-plage
Паклени отоци

Зането сам решавао укрштене речи када је у моју близину дошао један пар. Она је била мојих година, а он ме је више подесећао на млађег пензионера. Свлачили су се лагано и ја сам крајичком ока приметио да је он преплануо, а она је имала нежну, белу кожу, као да није био крај летње сезоне.

Мучила ме је укрштеница, па нисам много браћао пажњу на придошлице, све до једног тренутка када сам чуо како му она каже да ју је стид од мене. Имали су загребачки акценат.

Кратко су пливали и када су се вратили он ју је дуго брисао пешкиром говерећи јој низ нежних речи. Да сам их само слушао, а не и гледао, помислио бих да су средњошколски романтични пар.

Размишљао сам да ли је можда он професор на загребачком свеучилишту, а она је његова студенткиња. Или је можда он њен директор, а она му је секретарица…

Сунце на почетку јесени брзо залази, па је тако дошло време и да се враћамо са плаже. Сви су се облачили и носили своје ствари ка чамцу који нас је чекао у ували окренутој ка хварској луци. Знао сам да ће чамџија да нас чека, па се нисам много журио. Таман када су се сви сместили у чамац и ја сам стигао. Остало је једно слободно место до пара који је претходно био поред мене на плажи.

Док смо испловљавали према градској луци ветар је Италијанки подигао сукњу, па се она брже боље покрила гледајући у све нас са погледом пуним извињења. Наравно, чамџија и ја смо почели да коментаришемо ту нестварну сцену надомак нудистичке плаже.

Девојка поред мене је схватила да ја нисам Немац само зато што имам светлу косу и плаве очи. Схватила је и да сам ја разумео све што су она и њен чикица причали мазећи се голи у мојој близини. Гледала ме је нетремице право у очи.

Климнуо сам главом и развукао усне у осмех.

Сутрадан сам опет био на острву у друштву две средњовечне Италијанке и две младе Немице. Оне су причале, а ја их ама баш ништа нисам разумео. Узалуд сам очекивао онај јучерашњи заљубљени пар, нису долазили.

Биле су то године када је Тито био уважаван у целом свету и поштован у Југославији. Није било потребе да се сваког дана појављује на телевизији. Једино смо га виђали у филмским журналима пре почетка биоскопске представе.

Hvar
Хвар – поглед са мора
slika_hvara_1000x
Хвар – најстарије позориште

8 thoughts on “НУДИСТКИЊА

Add yours

1. U vreme nastanka ove price nudisticke plaze su bile raj za voajere i egzibicioniste.Otici na nudisticku plazu ,pa se posle hvaliti,znacilo je da ste savremeni,bez kompleksa,da ste iza sebe ostavili malogradjanska shvatanja o zivotu i ponasanju.Mada istini za volju dobar deo nasih muskaraca je onu zensku stvar video i opipao tek prve bracne noci.A tek otici na nudisticku plazu i rasavati ukrstene reci je malo verovatno.Vlasi kazu kad neko laze da MINCE.U pisanju je dozvoljeno da masta pisca moze svasta,ali ne treba preterivati.

Свиђа се 1 person

1. Svi se mi razlikujemo i ne treba da posmatramo svet samo svojim ocima.
      Krajem septembra 1975. godine sam otisao na Hvar i uzivao sam u blagodetima mora. Svako ko poznaje Hvar, zna da su najbolje plaze na Paklenim otocima, a na Jerolimu je bila nadaleko cuvena nudisticka plaza. Najbrze vreme prolazi kada citas Politikin Zabavnik i resavas ukrstene reci.
      Mozda je zanimljivo da gledas naga tela, ali to posle deset minuta postane besmisleno, narocito ako su kupaci matori i debeli ili su samo kost i koza. Dakle, nudisti nisu samo prelepe starlete. Zato u secanju ostanu detalji kada se Italijanki podigne suknja na vetru, a prethodno je bila celog dana gola ili kada vidis par koji vise lici na dedu i unuku, nego li na uobicajeno vrsnjacko druzenje.
      Nisu svi ljudi isti!

Свиђа ми се

2. Pa,zar svako svet ne posmatra svojim ocima?Nisam upoznala nikoga ko posmatra svet tudjim ocima.Druga je prica kako se i iz kog ugla tumaci i u koje svrhe objasnjava to vidjenje.Ako onaj ko objasnjava proceni da ce ga objektivnost u vidjenju kostati potrudice se da ulepsa vidjeno,a ako objasnjenje ima za cilj da ono vidjeno prikaze realno bez obzira na sve posledice on ce to i uraditi.Postiji i ona treca situacija kad oni koji vole da lazu bez obzira na vidjeno imaju svoju laznu pricu.Ja nikada nisam bila na Hvaru i verujem u price o njegovoj lepoti.Moj komentar se ne odnosi na lepote Jadranske obale,vec na sedenje na steni sa koje puca sirok pogled na nudisticku plazu.

Свиђа се 1 person

Оставите коментар:

Направите веб-место или блог на WordPress.com